14l pre začiatočníka



Všetky otázky ľudí ,ktorý začínaju alebo chcú začať s akvaristikou.Akvaristické začiatky.

14l pre začiatočníka

Odoslaťod Libi » 24 Mar 2010 10:38 am

Krásny deň všetkým akvaristom dobrej vôle. :D

Som začiatočník, nehanbím sa zato a dostalo sa mi do pazúrov akvárium 35 x 17 x 24 (DxŠxV) teda cca 14 litrové. 8)
K tomu mám filter AQUAEL FAN mikro Plus, osvetlenie DENNERLE Nano Light 9 W a vzduchovací motorček Elite 799. Bez ohrievača v ňom viem udržať celoročne teplotu 24°C - 26°C.
Istý čas v ňom nažívali gupky, mečúne, neónky a pancierniček. No len posledne menovanému sa v ňom pri mojej starostlivosti darí.

Chcel by som teda viac skúsených kolegov (naozaj skúsených, nie pseudo pforíkov) poprosiť o radu.
Zo všetkých mám už len po kuse :dead: (iba pancierníčkov mám 2 ks). Neviem teda, či sa mám ešte snažiť o ich záchranu, ale asi by som sa osobne radšej priklonil k úplnemu začiatku od začiatku. Za posledný týždeň my vyrástli riasy na kameňoch a na kmeni (umelom) a rastlinkách mi vyrástli také čierne "riasy". Tiež mám dlhodobo problémy s premnoženými slimákmi.

Určite si chcem nechať pancierničkov, lebo pravdupovediac sa mi zo všetkých čo mám najviac páčia. Aby sa však akvárko páčilo aj iným poraďte nejaké pekné a nenáročné osadenstvo, 2 - 3 druhy. A samozrejme aj vhodné rastlinky a vhodné parametre na ich chov a pestovanie.

Čiže sumárum:
1. Čo sú tie čierne chumáčiky zač a ako sa ich zbaviť?
2. Ako sa zbaviť slimáčikov, ktorí prežili aj premytie celého akvária a štrku vriacov vodou?
3. Ktoré druhy rybiek sa hodia do 14l akvária a v akom množstve?
4. Ktoré druhy rastlín sa hodia do 14l akvária k rybkám z bodu 3?
5. Ako pripraviť akvárium pred výsadbou rybiek?

Uvedomujem si, že chcem možno priveľa, ale ak by sa taká ochotná a skúsená duša našla, bol by som veľmi rád. :kiss:
Libi
 
Príspevky: 18
Založený: 10 Mar 2009 03:01 am
Bydlisko: Košice

Reklama

Re: 14l pre začiatočníka

Odoslaťod xDodox » 24 Mar 2010 10:44 am