Black molly [Poecilia sphenops]



Všetko okolo akvarijných rýb

Re: Black molly [Poecilia sphenops]

Odoslaťod Galbatorix » 09 Feb 2010 19:27 pm

samci maju gonopodium a su mensi
Obrázok používateľa
Galbatorix
 
Príspevky: 368
Obrázky: 1
Založený: 20 Aug 2008 15:58 pm
Bydlisko: ZA

Reklama

Re: Black molly [Poecilia sphenops]

Odoslaťod jankoo » 09 Feb 2010 20:10 pm

gonopodium :lol: :lol: to je dobré ale keď ja ani niesom laik ale aj tak neviem čo to je.

Ale pokiaľ ja viem samec má na chvoste jeden špic hore a jeden špic dole a samica má pekný okrúhly chvost
Obrázok používateľa
jankoo
 
Príspevky: 330
Obrázky: 16
Založený: 03 Dec 2009 00:53 am
Bydlisko: Dubovec

Re: Black molly [Poecilia sphenops]

Odoslaťod Mariok » 09 Feb 2010 21:13 pm

Gonopódium je modifikovaná (pretvorená) análna (ritná) plutva u samcov živorodkovitých rýb, slúžiaca na oplodnenie samice. Vivinie sa vždy z klasickej ritnej plutvy do podoby akoby tenkej rúrky zhrubnutím (myslím 3-5 lúča) tejto plutvy a stane sa pohyblivým v predo-zadnom smere, a čiastočne aj bočnom. To samcovi plávajúcom tesne vedľa samice umožňuje vložiť do samice spermie a tým ju oplodniť. Je to s drobnými odlišnosťami rovnaký orgán u gubiek, mečoviek, molynézii, plát... vymenoval som len tie najbežnejšie.
Obrázok používateľa
Mariok
 
Príspevky: 1465
Obrázky: 53
Založený: 21 Dec 2006 19:14 pm
Bydlisko: Martin

Re: Black molly [Poecilia sphenops]

Odoslaťod jankoo » 10 Feb 2010 00:14 am

tak to musím pohľadať na tej molly :D
Obrázok používateľa
jankoo
 
Príspevky: 330
Obrázky: 16
Založený: 03 Dec 2009 00:53 am
Bydlisko: Dubovec

Re: Black molly [Poecilia sphenops]

Odoslaťod martin_s » 10 Feb 2010 01:13 am

jankoo napísal:gonopodium :lol: :lol: to je dobré ale keď ja ani niesom laik ale aj tak neviem čo to je.

Ale pokiaľ ja viem samec má na chvoste jeden špic hore a jeden špic dole a samica má pekný okrúhly chvost