hnedé riasy?



Všetko čo nezapadá do ostatných sekcií - rôzne problémy s chodom akvária, fotografovanie, pozadia....

hnedé riasy?

Odoslaťod G3ronimo » 27 Mar 2011 19:22 pm

Zdravím, chcem požiadať o radu. Nie som začiatočník, akvárium mám viac ako 10 rokov, ale s týmto problémom som sa stretol prvý krát. Po kompletnom vyčistení akvária mi začali rásť (asi) hnedé riasy, najskôr iba v oblasti kde sa nachádza ohrievač (vyzeralo to ako hrdza), neskôr aj na skalách a listoch rastlín. Rybkám to nevadí, akurát to hnusne vyzerá a rýchlo sa to šíri. Osvetlením to asi nebude, to isté osvetlenie používam už dlhý čas, ani netuším, ako som si to do akvária zaniesol, žiadne nové rybky som nekupoval. Za odpovede ďakujem.
G3ronimo
 
Príspevky: 4
Založený: 06 Apr 2010 11:35 am

Reklama

Re: hnedé riasy?

Odoslaťod Mariok » 27 Mar 2011 19:48 pm

G3ronimo napísal:Po kompletnom vyčistení akvária mi začali rásť (asi) hnedé riasy, najskôr iba v oblasti kde sa nachádza ohrievač (vyzeralo to ako hrdza), neskôr aj na skalách a listoch rastlín. Rybkám to nevadí, akurát to hnusne vyzerá a rýchlo sa to šíri. Osvetlením to asi nebude, to isté osvetlenie používam už dlhý čas, ani netuším, ako som si to do akvária zaniesol, žiadne nové rybky som nekupoval. Za odpovede ďakujem.

Ak je to "hnedá riasa", tak ide ľahko oddeliť od podkladu. Dôvodov bude viac - asi si "prekopal" dno a do vody sa dostali látky, ktoré sa doteraz "skrývali" a ukladali v rôznych vrstvách dna. Zmenili sa pre ne kyslíkové pomery a mohli tak spustiť ich rozklad na iné látky, prospešné napr. riasam. Ďalším dôvodom môžu byť (aj) staré svetelné zdroje (hlavne žiarivky) ak majú viac ako 1,5 roka, treba ich obyčajne pre podstatný pokles svietivosti vymeniť za nové (to platí určite) pre T8 s klasickou tlmivkou). Častejšie výmeny vody (tak dva-tri týždne) by to mali každopádne poriešiť.
Obrázok používateľa
Mariok
 
Príspevky: 1465
Obrázky: 53
Založený: 21 Dec 2006 19:14 pm
Bydlisko: Martin

Re: hnedé riasy?