100l akvárium ( začiatočník)



spustená nová sekcia kde budete mať možnosť prekonzultovať s akvaristami dosiahnutý layout Vášho akvária

100l akvárium ( začiatočník)

Odoslaťod johny350 » 29 Jan 2018 15:17 pm

V tejto téme by som sa rád podelil o skúsenosti a vývoj môjho 100l akvária, ktoré bolo mojim prvým skutočným akváriom a zároveň dodnes pre mňa najoblúbenejším. Rozmery akvária sú 80x35x40cm, filter vnútorný aquael fan 2 plus, pôvodný molitan vymenený za väčší, ohrievač 150w, svetlo 2x 20w T8. aqua-glo 60cm. Založené bolo v januári 2017 takže má rok. Akvárium som v priebehu toho roka foto-dokumentoval a zaznamenal som tak tie najdôležitejšie zmeny, ktoré som v ňom urobil. Zakladal som ho ako začiatočník, ktorý dovtedy choval iba bojovnice v malých akváriách bez rastlín a bez techniky, kde som raz týždenne menil vodu a krmil, o rastlinách a ich nárokoch či akejkolvek klasifikácii som nemal tušenie, rovnako ako o dusíkovom cykle a celkovej ekológii akvária. Akvárium nebolo nové, takpovediac som ho zdedil po bratrancovi, ktorého opustilo nadšenie po tom, čo mu vyhynula osádka z dôvodu hlbokej neznalosti tematiky. Odvtedy ležalo pár rokov v garáži, dokedy som sa ho neujal. Za ten rok som som sa snažil vo volnom čase študovať čo najviac a poučiť sa z vlastných i cudzích chýb, aj keď sa stále považujem za začiatočníka a so skúsenosťami a vedomosťami miestnych členov sa nemôžem rovnať. Stále sa však učím a rád sa dozvedám nové veci a rád prijímam aj kritiku. Takže na začiatok, so zakladaním akvária mi pomáhal otec, ktorý sa kedysi ako mladý chalan akvaristike venoval, neskôr mal u seba v kancelárii akvárium plné gupiek a ancistrusov plávajúcich v neprebernom množstve cryptocoryne aponogetifolia, takže som si od neho nechal poradiť. Základ to bol len veľmi hrubý, povrchný a neaktuálny, avšak najdôležitejšou informáciou bolo, že základom akvária pre začiatočníka sú živé rastliny, svetlo, ohrievač a filter. Fotky sú také aké sú, teda nie vždy najkvalitnejšie, nie vždy j