choroby sladkovodných rýb



Akvarijné ryby - choroby, liečba

choroby sladkovodných rýb

Odoslaťod brano2 » 16 Máj 2005 19:47 pm

Caute všetci, som taký brutálny začiatočník a mám problém s neonkami a bojovnicou - po zriadení akvárka, asi tak 2 týždne, sa objavili na neonkach a bojovnici také malé biele bodky po tele. Vyzera to asi na tú krupicu. Neviete z čoho to vzniklo? Som na začiatku dal do akvarka všetko potrebné (aspoň som si to myslel), všetky potrebné lieky atď pre baktérie a tak. Ako to mám liečiť?
A ďalej tie choré rybky majú také ako keby obžraté zadne pultvy, z čoho to je? Čo mám dať ešte do akvarka, aby to bolo všetko ok?
P.S. dal som tam živé rastlinky a živý kmeň obrastený machom, filter zn.fanfilter,fan mini, od fy. aquael a akvarko 25l. Voda v ňom je od začiatku taká zelenohnedá ako keď vrtájú potrubie a potom z vodovodu tečie taká hnedá voda. To nie je že nečistené akvárko, ona je taka od počiatku.
brano2
 
Príspevky: 2
Založený: 16 Máj 2005 19:31 pm

Reklama

Re: choroby sladkovodných rýb

Odoslaťod Raviolka » 17 Máj 2005 15:19 pm

Ahoj brano2, vítej na akvě :) Odpovědi na tvoje otázky najdeš už ve fóru, stačí zadat do vyhledávání "krupicka". S léčbou krupičky by neměl být problém, jenom to neodkládej. Horší to bude s těmi ploutvemi, pokud nejsou opravdu okousané... může jít o bakteriální nákazu. Takhle na dálku se to těžko radí. Léčiva ti dají vybrat v akvaristice.
To zabarvení vody může způsobovat kořen, nebo je to zelený zákal (poznáš podle barvy). O obojím je tu napsáno mnoho, použij vyhledávání.

P.S. Začínat s 25l akváriem a neónkami není snadné. Radím ti prostudovat celé fórum a zaměřit se na témata okolo zakládání akvárií, problémů s rybami a rovnováhou v akváriu apod. Držím palce :wink:
Obrázok používateľa
Raviolka
 
Príspevky: 2578
Obrázky: 68
Založený: 18 Feb 2004 15:06 pm
Bydlisko: Ostrava

Re: choroby sladkovodných rýb

Odoslaťod brano2 » 17 Máj 2005 15:42 pm