No, ja to vidím tiež trocha inak.
Sú dni, kedy som pri akváriu dlhší čas, sú dni, kedy fakt nestíham A to, som si istý, poznáme všetci.
Pre mňa sú niektoré činnosti skôr príťažou, radšej sedím na schodoch a čumím pod vodu.
Mám obdobia, kedy čítam, pozerám videá, študujem, radím sa, fotím, prerábam, nakupujem... a sú týždne, aj mesiace, kedy som rád, že akvárium ide po svojom a len sa pristavím pozrieť, spočítam clithony, nakŕmim...
Prešiel som už asi všetkým. Miešaním vlastných hnojív, každodenným meraním, až po totálnu ignoráciu akvária...
Preto, čo funguje už dlhšie:
-->CO2 cez controller - najlepšia vec na svete. To by som už nepoisťoval ďalším systémom. Druhá vec je, že sa asi nedá za noc presýtiť 600l vody..
-->Automat na hnojivo... v súčastnosti oranžová tropica, ale prejdem na seachem
-->svetlo DYI, 5 vetiev LED chipov, ktoré zapínam a vypínam postupne cez sonoff a wifi
-->najnovšie automatická výmena vody = každý deň o 15.00 zapne čerpadlo vo vstavanom filtri, ktoré odčerpá odhadom 40l vody rovno do odpadu, keď sa zavzdušní, prestane voda odtekať. O tom istom čase sa zopne elmag ventil (origo na osmózu), ktorý otvorí napúšťanie do akva. Mám odsledované, že trvá cca 4 hodiny, kým dosiahne pôvodnú hladinu. Potom ventil zatvorí. Toto mám poistené plavákom (tiež origo), ktorý by po dosiahnutí hladiny zastavil prívod vody z RO. Toto trocha trvalo vyladiť, ale šlape to krásne...
-->Samozrejmosťou je voda a odpad pod akváriom, to bolo naplánované už pri stavbe domu. Pod akva je RO, CO2...
--> Teplotu vody neriešim, pri tom objeme sa drží celoročne okolo 23 stupňov v lete max 25.
Takže teraz smelo do mňa

. Tento projekt prechádza vývojom už veľa rokov, takže to zas nebola otázka jednej nvestície a veľmi veľa vecí mám poriešené tak posvojom... ale čo oči nevidia...