od arowana » 01 Jan 2007 15:01 pm
Osobne som si prečítal diskusiu na túto tému viacmenej zo zaujímavosti, ale nedá mi, aby som niekoľko poznámok do mlyna XP kontra Rataj a kamenné obchody nepridal. Sorrymatovi : akva.sk nemenežuje XP, on menežuje shop.akva.sk a to je trochu rozdiel.
Nakoľko sa XP vyjadril, že žijeme v demokratickej spoločnosti a každý má právo na vyjadrenie svojich názorov, tak to využijem a budem sa snažiť vyvarovať invektív, aj keď je to subjektívny názor.
Reklamácia u fy. Rataj, ako aj všade vo svete je do 24 hodín po obdržaní. Jedná sa o živý tovar a dodávateľ nie je povinný niesť zodpovednosť za to, že konečný príjemca sa o tovar nevie patrične postarať. Platí to ako na rastlinný, tak aj živočíšny tovar. Len dutohlavý zákonodarcovia u nás na to pozabudli a nie ustanovená výnimka v zákone a tak keď dodávateľ seriózny nie je, pomôžete si len občianskoprávnym sporom na súde.
Na margo Ing. Bureša - Shop.akva.sk toľko: stránku má po grafickej stránke celkom slušne zvládnutú, len mi vadí, že sú uverejnené fotografie na ktorých mi akosi chýba copyright, alebo aspoň poznámka o dohode a súhlase nejakého pôvodného autora. V opačnom prípade sa jedná o plagiátorstvo, čo by slušný podnikateľ mal vedieť. Čo sa cenotvorby týka, je naozaj na rozhodnotí toho ktorého zákazníka, ktorý obchod, alebo e-shop uprednostní. Avšak seriózne e-shopy dosahujú práve kôli tomu nižšie cenové ponuky oproti kamenným obchodom, že sú vlastne len elektronický dealeri a nemusia si platiť drahé skladové priestory, manipulačný a pomocný personál. V praxi to funguje tak, že zákazník mi zadá objednávku ktorú postúpim dodávateľovi tovaru, ktorý mi ho dodá a tovar cezo mňa prebehne v dohotnutom termíne. To je ich zisk. A serióznejší dodávateľ dokonca doručí tovar priamo k finálnemu odberateľovi a sprostredkovateľ si zinkasuje od doávateľa len cenový rozdiel za sprostredkovanie. K tomu však naša spoločnosť ešte musí dozrieť. XP má v porovnaní s nákupnými cenami naozaj prestrelené ceny a za týmto tvrdením stojím, nakoľko od spomínaných dodávateľov kupujem tovar viac ako 10 rokov. Vyhováranie sa na vysoké DPH, réžiu pestiarne a pod sú absolútne neopodstatnené. Kamenný obchod platí za prenájom priestorov, personál, médiá, čo v prípade XP ani jedna z podmienok nie je relevantná.
Ku konkrétnym poznámkam XP v texte asi toľko :
1,/ Valisneria nie je stonková rastlina ktorej výška sa reguluje strihom, ani pri pestovaní, ani pri posielaní !!! Na to sú kultivary, aby zákazník rozhodol o ktorú partiu nádrže mu ide. Keby mi niekto poslal napr. V. neotropicalis, ktorá dorastie do 2 metrov so zostrihnutým vrcholom kôli preprave tak mu nakopem prirodzenie. Ani žirafa sa neposiela s odrezaným krkom a je to problém dodávateľa, ako tovar nepoškodene dodá.
2,/ Poznámka o tom že emerz je farebneší ako submerz, je totálna kravina. Mnoho druhov Echinodorus, Cryptocorynae , ale aj stonkových rastlín mení svoj habitus až po prevedení do submerzu. Popri tom v emerze sú skoro na nerozoznanie jeden od druhého, prevažne zelenej farby a ich skutočná farebnosť a tvarová rôznorodosť sa prejaví až v submerze.
3,/ Rastlina nepotrebuje na spamatanie 14 dní. Keď do 3 - 4 dní nenasadí prvé nové listy, tak potom podmienky v akva sú preň buď nevyhovujúce, alebo je rastlina na pokraji uhynutia.
4,/ Submerzné rastliny po preprave, pokiaľ nie sú umrznuté, alebo zaparené, nesmú sa svojou štruktúrou líšiť od rastliny, ktorú by sme práve vytiahli z akva.
Mimochodom XP má pri raslinách v ponuke aj kliknutie fotky ako mu to chodí, tak si urobte úsudok, či rastliny, ktoré od neho obdržíte, sú porovnateľné, alebo nie. Tiež si nekúpim a nezaplatím Škodovku, keď som si v katalógu objednal Mercedes.
Je zrejmé, že aj XP má snahu sa rozvíjať, čo je chválitebné, ale nakoľko akvarizuje len niečo okolo dvoch rokov, je to prikrátka doba na zvládnutie tejto problematiky. Po teoriteckej rovine sa za dva roky dá zvládnuť nejaká "mŕtva" profesia, ale pri akvaristike a chovateľstve na to často nestačí ani dlžka ľudského života a to by si mal uvedomiť v diskusiách. Pripustiť si chyby je to najlepšie riešenie, nakoľko len na chybách sá dá učiť a ísť dopredu.
Pevne verím, že sa tieto riadky sa XP - ho nedotknú, neboli na to cielené, ale aj p. Rataj, ktorý síce nie je praktický akvarista, ale producent, je ochotný a prístupný diskutovať a hlavne sa učí na svojich, aj cudzích chybách. Ani ja nie som neomylný, napriek tomu že akvarizujem dlhšie, než je vek mnohých, čo toto fórum čítajú a dodnes robím kopance z ktorých sa učím a som ochotný si svoje chyby uznať. Na záver, nakoľko je po Novom roku, skúste sa všetci na fóre nad tým zamysleť, aby ste sa ďalší rok len rozvíjali, bez osočovania názoru iných.
Naposledy upravil
arowana dňa 01 Jan 2007 16:13 pm, celkovo upravené 2 krát.