Tak po mojom celkom úspešnom pokuse o prvé akvárium WoodFortress, sa na mne prejavili znaky akvaristickeho zákona a túžba po ďalšom akváriu nedala dlho čakať.

Ďalším projektom bude dúfam hi-tech rastlinné atypické panoramatické nano akva s objemom cca 50L, akva je robene presne na mieru na stôl.
Tieto veci sú isté:
Aquascape: kedže ma akva dosť malú priestorovú hĺbku, zvolím konkávny typ s kvázi dvoma kopčekmi na ktorých by mala byť dominanta koreň (uvažujem nad viničom), ale to záleží podla dostupného materiálu u predajcov a k tomu dáke kamene...

Rozmery: 78x22x30cm dxšxv
Objem: 50L
Filtrácia: externý TetraTec EX400
CO2: Bude fľaša asi 2L s el. mag ventilom, sklenený difúzor, dropchecker...
Osmóza:Áno
Nad týmto rád podiskutujem a znova si nechám poradiť od skúsenejších, tu na fóre

1. Osvetlenie buď 2 x 24W T5 (55cm), alebo 1x35W T5(75cm), osobne som viac za 2x24W, poraďte

2. Hnojenie: rád by som skúsil metódu EI, zo začiatku možno TPN
3. Dno: Som študent a o ADA dne môzem zatiaľ snívať, aj keď výsledky s nim sú úžasné, vychádzalo by ma na 100€ (bacter 100, power sand, amazonia new), čo je skoro polka rozpočtu, ale ak ma niekto taký zvyšok na takéto akva, možno sa dohodneme

4. Ohrev: stačilo by 25W? Či radšej 50W ? v 30L mám 25W a stači bohate.
5.Rastliny: HM, Umbrosum, HC, dáke eleocharisy, anubiasky, mikrosorium, možno hydrocotyle, pogo h., a k tomu niečo ešte valisnerie alebo čo, uvidím podľa hardscape
Osádka: Krevetky, ak budu parametre, chcel by som CRSky, inak pôjdu neocaridiny, borarasky, Hyphessobrycon amandae(Tetra ohnivá), CPO párik
Kryt: DIY z podlahy, čo mi ostala po prerábke izby

Najväčšia dilema je zapojenie filtrácie:
Kedže akva je dosť dlhé v pomere 13:5, Uvažujem nad týmito dvoma variantami, ak je iná a lepšia, prosím poraďte

K dispozícií mam 2 rozstrekovacie rampy dlhé po 20cm. Tiež ešte neviem kam dať difúzor...
1. variant
jedna rampa dlha 20cm prudnenie z jedneho konca na druhy

2. variant
2 spojene rampy cca 40cm...