Skalár-zachrtnutie spodných plutiev, následný úhyn



Akvarijné ryby - choroby, liečba

Skalár-zachrtnutie spodných plutiev, následný úhyn

Odoslaťod Dušan » 27 Júl 2010 09:10 am

Zdravím vás.
Vedel by mi niekto poradiť o akú chorobu sa jedná, keď skalárom priebežne zachrtnú spodné predné plutvy a následne na to uhynú, pričom prestanú prijímať potravu. Stalo sa mi to u šiestich kusov a popri nich uhynuli aj tri guramy modré, ktoré tiež prestali prijímať potravu, následne na to ťahali za sebou asi 30 cm výkal a asi do 10 hod. uhynuli. Toto všetko sa udialo v priebehu troch dní. Potom som vymenil 1/3 vody a už tri dni som úhyn nezaznamenal, ale jeden skalár má tie plutvy tiež na 50% zachrtlé, nepríjma potravu, pláva veľmi málo a to zväčša pri vrchu. Po výmene vody na druhý deň som odmeral hodnotu NO2 mg/l (ppm) , kde je hodnota pod 0,01.

Ďakujem za rady - podotýkam, že som začiatočník, akva má 375 l a založené je asi tri mesiace.

Dušan
Dušan
 
Príspevky: 14
Založený: 24 Júl 2010 11:22 am

Reklama

Re: Skalár-zachrtnutie spodných plutiev, následný úhyn

Odoslaťod Mariok » 27 Júl 2010 14:41 pm

Pravdpodobne máš v akváriu pekný "bordel". Skús si zmerať NO3. Bez ohľadu na to treba vymeniť aspoň polovicu vody a hlavne si naštudovať Dusíkový cyklus v časopise akvárium (a aspoň sčasti mu porozumieť). Posledná možnosť je závadná potrava, ale to je veľmi malá pravdepodobnosť.
P.S. : "bordel" nemusí vôbec znamenať špinavú vodu. Prípadné choroby som neriešil, súvisia priamo s kvalitou vody.
Obrázok používateľa
Mariok
 
Príspevky: 1465
Obrázky: 53
Založený: 21 Dec 2006 19:14 pm
Bydlisko: Martin

Re: Skalár-zachrtnutie spodných plutiev, následný úhyn

Odoslaťod Dušan » 27 Júl 2010 15:09 pm