Plata naháňa iné platy



Všetko okolo akvarijných rýb

Plata naháňa iné platy

Odoslaťod toxical_ali » 28 Apr 2011 16:39 pm

Zdravím vás,

pred dvomi mesiacmi som si založil malinké akvárko. Niekoľko dní dozadu som si všimol, že jedna plata naháňa ostatné. Keďže som začiatočník neviem posúdiť, či ich naháňa pre zábavu alebo na ne útočí.

Mám gupky dúhové, platy koralové a platy tuxedo (všetko páry). Konkrétne jedna tuxedo naháňa obidve koralky. Nemali by byť tieto rybky spoločenské a priateľské? Viete mi prosím poradiť, čo to ich blbnutie znamená? V prípade nutnosti napíšem ďalšie detaily.

Vopred ďakujem
toxical_ali
 
Príspevky: 4
Založený: 28 Apr 2011 16:28 pm

Reklama

Re: Plata naháňa iné platy

Odoslaťod Vlado21 » 28 Apr 2011 16:56 pm

u platy funguje hierarchia, t.j. hlavny alfasamec, okrem toho, ze obhana samice, nahana aj slabsich samcov. Preto "malinke" (kolko litrov?) akvarko pre tento druh nie je velmi vhodne (najma ked tam mas viac samcov) aby sa rybicky navzajom neustvali...
Obrázok používateľa
Vlado21
 
Príspevky: 2437
Obrázky: 150
Založený: 20 Sep 2010 22:38 pm
Bydlisko: Bratislava

Re: Plata naháňa iné platy

Odoslaťod toxical_ali » 28 Apr 2011 17:09 pm

má to 16 l, kvôli úspore miesta na intráku. Podľa popisu sa mi ale zdá, že práve samica je tá, čo po nich ide. V porovnaní s druhou je väčšia.

Až mi skončí škola a presťahujem sa domov, mám v pláne niečo väčšie, ale zatiaľ mi musí postačiť toto.
toxical_ali
 
Príspevky: 4
Založený: 28 Apr 2011 16:28 pm

Re: Plata naháňa iné platy

Odoslaťod Vlado21 » 28 Apr 2011 17:17 pm

V 16l im bude dost tesno. Skoda, ze si tam nedal len rastliny a krevetky, prip. tak do 5 ks malych (este nedospelych) gubiek alebo endleriek... Max.
Obrázok používateľa
Vlado21
 
Príspevky: 2437
Obrázky: 150
Založený: 20 Sep 2010 22:38 pm
Bydlisko: Bratislava

Re: Plata naháňa iné platy

Odoslaťod toxical_ali » 28 Apr 2011 17:39 pm