Nové akarium, aké?



Všetko čo nezapadá do ostatných sekcií - rôzne problémy s chodom akvária, fotografovanie, pozadia....

Nové akarium, aké?

Odoslaťod jajo the blade » 12 Aug 2011 10:42 am

Plánujem založiť nové akvárium. Momentálne prevádzkujem 72L akvárium niekoľko rokov. Do budúcna by som chcel založiť nové akvárium ale neviem sa rozhodnúť aké. Veľmi ma fascinujú rastlinné tzv. holanské akvária. Momentálne sa snažím niečo podobné, len s menej náročnými rastlinami v mojej 72ke. Ak by som mal založiť nové akvárium tohto typu bolo by to niečo do 250L zrejme, aby prevádzkové nákladý neboli privysoké. Pochybujem, že elektrina zlacnie a som ešte študent...Alebo ďalšia možno by bola africké cichlidy. Či Malawi alebo Tanganika sa neviem rozhodnúť, páčia sa mi ryby z oboch jazier a veľmi ma zaujíma ich správanie. V tomto prípade by bolo akvárium okolo 500 litrov. Kežde tu nebude toľko rastlín a ak budú len nenáročné žiarivky nemusia byť až také výkonné, takže čo-to sa ušetrí. A ešte som zvažoval nejaké biotopné akvárium (okrem cihclíd). Len tu ma trochu odraďuje množstvo obmedzení pri výbere rýb a rastlín, doplnkou atď. Ale na druhej strane je zaujímavé mať doma kópiu nejakej rieky alebo jazera zo sveta.
Filtráciu plánujem riešiť externým kanistrovým filtrom, osvetlenie, stolík alebo nejaký podstavec, 3D pozadie si budem vyrábať sám. Zvádol by som myslím aj filter ale do neho chcem radšej investovať nech je filtrácia čo najkvalitnejšia. Takže čo by ste radili pre a proti alebo vlastné skúsenosti s akváriami ktoré som písal? Ide mi hlavne o pestré ,rozmanité akvárium, a hlavne aby som zvládal sa o neho starať (myslím skôr z finančnej stránky) a jeho obyvatelia boli spokojný.
jajo the blade
 
Príspevky: 58
Založený: 14 Apr 2011 17:42 pm

Reklama

Re: Nové akarium, aké?

Odoslaťod Milan666 » 12 Aug 2011 14:59 pm

Ty vieš aké, len sa nevieš rozhodnúť. Tak najprv sa rozhodni. Pri cihlidách keď ušetríš na osvetlení, tak utratíš na filtrácií.