Ryby v 70l



Všetky otázky ľudí ,ktorý začínaju alebo chcú začať s akvaristikou.Akvaristické začiatky.

Ryby v 70l

Odoslaťod Rachotilko » 31 Júl 2012 10:50 am

Dobrý deň

som začiatočník a prosím o radu v otázke osadenstva akvária. Mám asi 70l akvárium, v ktorom sa dokončuje proces zakladania (filter so siporaxom, častá výmena vody, dosádzam rastliny a hnojím rastliny tabletkovým Sera hnojivom).

Žiaľ, decká boli netrpezlivé a pred 5 týždňami (keď som začal zakladať) kúpili závojnatku. Nechcel som im pokaziť radosť (bol to darček staršej dcéry tej mladšej), tak som ju tam nechal, tŕpnuc strachom o jej osud. Závojnatka sa ukázala ako hrdinka, už si tam tých 5 týždňov žije. Kdesi tu som sa dočítal, že platy sú nenáročné ryby vhodné po zábehu, tak som ich tam pred týždňom kúpil štyri; nech tvoria detrit. Ten týždeň prebehol relatívne hladko.

Akvárko však začalo po týždni riasiť (žltozelené škvrnky na skle), a tak som včera v panike urobil chybu: kúpil som na odriasenie dve prísavky thajské (Gyrinocheilus aymonieri). O týchto rybkách som si prečítal (až dodatočne, samozrejme), že každá potrebuje aspoň 80-100l, pretože dorastajú do značnej veľkosti, majú veľký apetít a sú veľmi teritoriálne. Tých sa teda nejako zbavím.

Otázka je: môžem tým deckám nechať v tom akvárku tú závojnatku ? Zdalo sa mi, že sa celkom dobre znáša s tými platami. A tiež: môžem ešte nejaké to rybstvo dokúpiť ?
Rachotilko
 
Príspevky: 3
Založený: 31 Júl 2012 05:22 am

Reklama

Re: Ryby v 70l

Odoslaťod Luker13 » 31 Júl 2012 11:14 am

pokial chces aby sa mali rybky dobre, tak by som uz nedoplnal ryby.
Obrázok používateľa
Luker13
 
Príspevky: 1745
Obrázky: 6
Založený: 12 Apr 2011 18:15 pm
Bydlisko: Piešťany

Re: Ryby v 70l

Odoslaťod voloda210 » 31 Júl 2012 11:15 am

zavojnatku určite odtiaľ vyber a niekomu podaruj pretože potrebuje dostatočne velke akvárium. mesto zavojnatky by som dal nejaké tetry alebo menej náročne rybky :)
voloda210
 
Príspevky: 30
Založený: 12 Júl 2011 21:04 pm