Akva DIVERSA STARTUP SET 60 - založenie akvária



Všetky otázky ľudí ,ktorý začínaju alebo chcú začať s akvaristikou.Akvaristické začiatky.

Akva DIVERSA STARTUP SET 60 - založenie akvária

Odoslaťod raider » 30 Aug 2012 21:05 pm

Dobrý deň,
som začiatočník potrebujem vysvetliť zopár vecí ohľadom založenia (úplne prvého) akvária.
Kúpil som akváriový set Akva DIVERSA STARTUP SET 60 a hneď pri čítaní manuálu som narazil na problém:

Mám ohrievač Thermo Plus 50 a v papieroch sa píše, že "Maximální hloubka ponoření topítka činí 100cm", ale o pár bodov ďalej sa píše "Hlava topítka musí vyčnívat nad úrovní vody, ale musí být také dodržen minimální ponor vyznačený na topítku."
Tak ako je to teda, môže byť ponorený max 100cm (teda celý), alebo tých 12-13cm, aby hlava s kolečkom trčala nad vodou?

Ešte druhá otázka. Set obsahoval filter Claro 600. Predpokladám, že tento sa môže ponoriť celý... teda zatopené môže byť aj to miesto, kde do krabičky vstupuje napájací kábel. A teraz otázka: Ako je vhodné nasmerovať rampu? Má byť tak, aby vytlačená voda čerila hladinu, či ako? Vďaka za odpoveď.
Obrázok používateľa
raider
 
Príspevky: 20
Obrázky: 0
Založený: 30 Aug 2012 20:27 pm

Reklama

Re: Akva DIVERSA STARTUP SET 60 - založenie akvária

Odoslaťod lubosmihula » 30 Aug 2012 22:26 pm

Pozri sa na výrobný štítok ohrievača. Je tam kód krytia IP68? Ak áno tak ten ohrievač môžeš ponoriť celý do vody, ale max.do 100cm!
Čo sa týka filtra, rovnako pozri kód. Ale všetky takéto výrobky sa dnes už robia s krytím IP68 - teda na trvalý ponor.

Nepíšeš aké akvárium máš (rastlinné alebo len s rybami?) lebo od toho zavisí nastavenie rampy.
V rastlinnom akva by rampa mala čeriť hladinu čo najmenej, aby sa z vody neuvoľňoval plyn CO2, ktorý je potrebný pre správny rast rastlín. Daj teda rampu minimálne 5 cm pod hladinu vody