144l akva



Všetky otázky ľudí ,ktorý začínaju alebo chcú začať s akvaristikou.Akvaristické začiatky.

144l akva

Odoslaťod Krutibrk0 » 19 Máj 2014 22:28 pm

Ahoj,
Pred pár dňami som sa rozhodol, že po rokoch si o5 založím akvárium.
Problém je, že som sa do toho pustil až príliš rýchlo, pretože som si myslel, že si všetko pamätám a všetko som dobre vedel, čo bola pravdaže obrovská chyba. Pri výbere akva som vedel, že čím väčšie, tým lepšie, vybral som teda 144l . Všetko som nakúpil na inzerát v Brne, kde študujem od pána, ktorý mal zverimex, ale musel to zavrieť.
Kúpil som ohrievač, filter, akvárium, sieťku, kamienky, kameň ( tuším nejaký pieskovec, resp. upravený ) , osvetlenie atď.
Všetko som vyčistil, vyvaril, poutieral, pochopiteľne sa vyhol saponátom.
Po očiste som dal kamienky a ostatné veci do akvária, napustil vodu a nechal 24 hodín.
Na ďalší deň som v zverimexe zakúpil roztok, po ktorom je možné okamžite nasadiť ryby a rastliny. S roztokom som zakúpil aj pár rastlín bohužial neviem ich názvy, ale nechal som si poradiť a pýtal som nenáročné rastliny.
Na ďalší deń som spozoroval, že voda bola trochu zakalená, je to taký jemný 'mliečny' zákal.
Dnes som bol pozrieť vo veľkosklade v Brne a neodolal som, zakúpil som 2x ancitrusa a 2x ostriežik purpurový. Pýtal som si párik.
Po nasadení do vody podľa návodu sme po cca hodine - dvoch spozorovali, že pravdepodobne samec útočí na samicu a vyháňa ju. Je možné, že mi v obchode dali 2x samicu? Alebo stáva sa to občas? Samica má sfarbené brušo do červena, ak si dobre pamätám, čím viac červené bolo, tak tým väčší stres prežívala. Je to tak? Samec skôr vybledol, ale po pár hodinác už boli v pohode.
Dnes sme čítali pár článkov a usúdil som, že moje vedomosti boli absolútne nedostatočne a preto sa chcem opýtať, či sa to dá ešte zachrániť, alebo darovať rybky poprípadne rastliny a začať odznova podľa Vašich rád?
PS: fotky dodám zajtra, čo všetko mám odfotiť ?
Ďakujem vopred za Vaše postrehy,
Brko
Krutibrk0
 
Príspevky: 13