Založenie 44l akvária - žiadosť o radu



Všetky otázky ľudí ,ktorý začínaju alebo chcú začať s akvaristikou.Akvaristické začiatky.

Založenie 44l akvária - žiadosť o radu

Odoslaťod Paťo » 18 Apr 2014 13:57 pm

Zdravím všetkých. Som úplný začiatočník v oblasti akvaristiky a rád by som si vypočul názory skúsenejších ohľadom založenia môjho akvária.

Plánujem si založiť 44l akva (50x25x35). Mám záujem o tzv. "low tech" akva, t. j. slabšie osvetlenie, bez umelého pridávania CO2, primeraný počet malých rybiek (doposiaľ sa mi najviac zapáčili razbory). Rastliny plánujem iba nenáročné typu Anubias, Sagittaria, Vallisneria a pod..

Doposiaľ som si okrem akvária zaobstaral:
- filter ( Eheim Aquaball 60)
- ohrievač (Eheim 50W - plánovaná teplota 25 stupňov)
- JBL Aquabasis Plus ako podklad + kremičitý štrk (1 - 2 mm)

Osvetlenie pláujem Nano Blau 18W (6500 k) - v mojom prípade 0,4W/l - po zabehnutí plánujem svietiť 9 hodín denne.

Zopár nejasností ohľadom hnojenia:

Čo sa týka makroživín, plánujem si zakúpiť testy na NO3 a PO4 značky JBL, nakoľko som čítal, že patria medzi tie najlepšie. Podľa potreby potom plánujem ne/dodávať dusičnany a fosforečnany formou KNO3 a KH2PO4. Taktiež plánujem umelo dodávať draslík formou K2SO4. Čo sa týka horčíka, nemám v pláne kupovať test, ale chcem ho dodávať pravidelne v nižších dávkach formou MGSO4x7H2O.

Mikroživiny chcem dodávať formou TENSO COCTAIL, taktiež neplánujem kupovať test na železo, ale chcem začať s nižšími dávkami a sledovať rastliny.

Je prosím vás tento postup vhodný? Budem vďačný za všetky vaše postrehy a pripomienky. Ďakujem.
Paťo
 
Príspevky: 6
Založený: 18 Apr 2014 13:20 pm

Reklama

Re: Založenie 44l akvária - žiadosť o radu

Odoslaťod grello » 18 Apr 2014 14:41 pm

Začal si pekne, vidno, že si si už niečo načítal chválim.
Ohladom hnojenia si netrufam poradit, ale vallisneriu do takého malého akva určite nie, prerástla by ti celé akva,
Prinajlepšom by veľmi rýchlo vyrástla z tvojho akva.