54L akvárium ...načo nemám zabudnúť a čo všetko potrebujem ?



spustená nová sekcia kde budete mať možnosť prekonzultovať s akvaristami dosiahnutý layout Vášho akvária

54L akvárium ...načo nemám zabudnúť a čo všetko potrebujem ?

Odoslaťod Ivkoamatka » 29 Máj 2016 18:07 pm

Ahojte...

rozhodla som sa založiť si akvárium...asi mi poviete, že som začiatočník :D a že 54L akvárium je pre pokročilých a mne treba 120L- 150L ...
Ja som aj väčšie chcela, ale na toto som mala štastie a dostala som ho skoro zadarmo. Tak som sa rozhodla, že si založím toto malé. Už v inom príspevku som položila túto otázku...

...rozmyšľam nad týmito rybkami : tetry ( krvava, možno čierna, citronova, kralovska alebo cisarska, diamantova alebo ozdobna,); neonky (modra , obecna alebo cervena); živorodka ( dúhová a endlerova); dánio pruhované,

...ktoré z nich a v akom počte možem dať spolu ? ...a ako postupne ? ...myslím tým, že môžem dať napr. na začiatok niekoľko druhov tetier a o par dni opať napr gupky a o par dni zasa živorodky ?

Aké rastlinky sa k nim hodia , aké mám kúpiť ? Potrebujem aj jávsky mach ? A aké druhy prísavníkov a koľko ? Bolo mi poradené..1 pancierníčka. Nechcem tam dávať žiadne platy, slimáky (treba ich tam ak chcem prisavníky ? ) A asi ani mečúne pretože narastajú do 12 cm ca.

Už som čítala na stránke rybicky.net..je to dobrá stránka :) a na tejto stránke http://www.aquapage.cz/kalkulator.php sa dá vypočítať presný počet množstva rýb v akváriu čo je fakt super :) Môžem skonbinovať tento počet týchto rýb :
živorodka dúhová (3ks), živorodka edlerová (3ks), neonka :modra(6ks), zelená (4ks), červená(4ks), tetra diamantová (2ks), tetra krvavá (2ks) a dánio pruhované (2ks) ? Kde radšej zvýšiť a kde znížiť počet ?

Aké rastlinky mám zvoliť ?
Aký filter je najlepší a postačujúci na také malé akvarko ? Našlo som tieto:

1.