Zmenšujem akvárium poraďte



spustená nová sekcia kde budete mať možnosť prekonzultovať s akvaristami dosiahnutý layout Vášho akvária

Re: Zmenšujem akvárium poraďte

Odoslaťod Hora » 14 Okt 2017 07:56 am

Patrik77 napísal:prípadne som premýšľal nad CO2 komponentami (som začiatočník čo sa týka takéhoto akvárium tak asi jednoduchšie bude pridávať CO2). Mozno neskôr skúsim aj inak. Čo poviete premýšľam dobre alebo nie?

Nerozmýšľaš dobre.
Práveže,keď chceš jednoduchosť,tak bez CO2 s nenáročnými rastlinami a rybami vhodnými do tvojej vodovodnej vody(pH,tvrdosť).Nie kvoli investovaniu do setu ale vedomostiam o zmene chemizmu a akvárium bude malé,tzn.horšie udržateľné vlastnosti vody.Veľa sa dočítaš,že s plynom rastie všetko lepšie,stabilnejšie hodnoty vody,menšia možnosť rias ale aby si dosiahol tieto veci,tak musíš mať aj ďalšie súvisiace faktory,aby to prosperovalo.Dostatočné svetlo,čo nie je problém ale o prihnojovaní prvkami to je zložitejšie.
Ja by som ako úplný laik v tomto smere neskúšal,či sa to podarí alebo nie,hoci si mal predtým akva ale cočkovanie je už vyšší level,do ktorého je dobré vyzrieť.
CO2 voda obsahuje,niečo vyprodukujú ryby,v noci samé rastliny a pri nastavení podmienok bez vzduchovania,nadmerného pohybu hladiny bude nenáročným rastlinám postačovať.Existuje aj tekutý uhlík,slabšia náhrada plynného,ale neviem,či vhodná metoda v začiatku prechodu.Burčiak ani neskúšaj,to je o ničom,keď ale naozaj chceš,tak jedine fľaškové cočkovanie s elektromagnetickým vypínaním a ak máš veľa love,hladinu množstva CO2 dobre postráži pH controler,s ním to už je dokonalosť a rozmaznanosť.