preventin a baktérie



Všetko okolo akvarijných rýb

Re: preventin a baktérie

Odoslaťod tufo » 04 Jún 2007 20:21 pm

Nie som odborník na FMC ale asi na každom návode je predsa písané vypnúť filter a iba vzduchovať :shock: .
Obrázok používateľa
tufo
 
Príspevky: 41
Založený: 15 Mar 2007 19:24 pm

Reklama

Re: preventin a baktérie

Odoslaťod LANGosh » 04 Jún 2007 20:47 pm

BTW preventin je pouze methylenová modř a ta, jestli se nepletu, by měla fungovat na vnější parazity. Co se týká doporučení při léčbě vypínat filtry, jestli to spíše nesouvisí se zajištěním dostatečné účinnosti léčiva, tj. aby zbytečně nedošlo k jeho navázání na organické látky ve filtru...
Roman 8)
Obrázok používateľa
LANGosh
 
Príspevky: 182
Obrázky: 19
Založený: 27 Júl 2005 08:41 am
Bydlisko: ČR

Re: preventin a baktérie

Odoslaťod martin_s » 05 Jún 2007 11:06 am

tufo napísal:No tiež som nad tým uvažoval že v minulosti také veci neboli a všetko bolo OK. Možno predávajú nejaké upravené baktérie, ktoré sa nevedia množiť a musíš si kúpiť ďalšie :lol: (žart). Ale predsa ten filter treba pravidelne čistiť, ale neviem či má šancu si nachytať nové baktérie len tak z vody kebyže tam žiadne nenalejem...?


Nezabudni ze filter preplachujes vo vode z akva odsatej pri odkalovani a v nej je dost rozmnozenych bakterii.
Obrázok používateľa
martin_s
 
Príspevky: 5718
Obrázky: 0
Založený: 04 Máj 2005 09:56 am

Re: preventin a baktérie

Odoslaťod Richard Tokušev » 06 Jún 2007 13:40 pm

Preventín alebo ak chcete aj MFC (metylénová modrá, malachytová zeleň a formaldehyd v jednom) sú niekedy veľmi užitočné preparáty.
Súhlasím, že je najlepšie sa liečivám vyhnúť, lebo, a to najmä pri ich nesprávnom použití, nám môžu narušiť citlivú biologickú rovnováhu v akváriu.
Ale ako som povedal niekedy sa bez nich nezaobídeme.
V prípade liečenia rýb je dobré filtre vyberať a nechať ich bežať v osobitnej nádobe a naopak zaviesť do akvária dostatočné vzduchovanie.